A320'nin hidrolik sisteminden bahsetmek gerekirse toplamda 3 ayrı hidrolik sistemi bulunmaktadır. Bu hidrolik sistemler sayesinde uçağın çeşitli sistemlerine can vermekteyiz. Örneğin iniş takımlarına ve uçuş kontrol yüzeylerine. Bu 3 ayrı hidrolik sistemi birbirleri arasında transfer gerçekleştirmez. Hidrolik sistemleri mavi, yeşil ve sarı olarak sınıflandırıyoruz.
Yeşil Sistemin Basınçlandırılması
A320'de yeşil hidrolik sistem, 1 numaralı motorda bulunan Engine Driven Pump (EDP) ile yaklaşık 3000 PSI kadar basınçlandırıyor.
Mavi Sistemin Basınçlandırılması
Mavi hidrolik sistem ise elektrik pump tarafından basınçlandırılıyor. Acil durumlarda ise Ram Air Turbine (RAT) ile basınçlandırılmaktadır. Ram Air Turbine acil durumlarda kullanılmak amacıyla uçağa yerleştirilmiş olan küçük bir pervanedir.
Sarı Sistemin Basınçlandırılması
Sarı hidrolik sistem 2 numaralı motorda bulunan Engine Driven Pump (EDP) ile basınçlandırılmaktadır. Uçak yerde bulunduğu sırada 2 numaralı motor kapalı ise bu sistemi aynı zamanda electric pump ile basınçlandırmak mümkündür. Yer ekibi hand pump ile de bu sistemi basınçlandırarak uçağın kargo kapılarının açılmasını sağlayabilmektedir.
Power Transfer Unit (PTU)
Power Transfer Unit sistemi yeşil ve sarı sistem arasındaki basınç farkının 500psi'dan fazla olması durumunda hidrolik gücü sıvı transferi olmadan yeşil ve sarı sistemler arasında aktaran otomatik bir hidrolik motorlu pompadır.
Power Transfer Unit mavi sistemi basınçlandıramaz.
Uçağa bindiğiniz zaman havlama sesi olarak duyulan sesin şarkıcısı PTU'dur. Ünlü Kaptan Joe bahsettiğim havlama sesi ile ilgili bilinçlendirici bir video paylaşmış..
Yorum Gönder
Yorum Gönder